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Autor | Thema: Grob SPn Prototyp abgestürzt |
Luftkoenig Experienced Board Captain |
![]() ![]() ![]() ![]() laut flightinternational.... Testpilot wohl tot...RIP |
MoscowPilot Experienced Board Captain |
![]() ![]() ![]() ![]() noch ein Artikel der dpa in deutsch: Werksvorführung endet mit tödlichem Absturz Nach ersten Erkenntnissen war der Pilot vor mehreren Gästen auf der werkseigenen Start- und Landebahn abgehoben und hatte eine Platzrunde gedreht, ehe die Maschine abstürzte. Das Flugzeug, das nur mit dem Piloten besetzt war, ging sofort in Flammen auf. Herzliches Beileid den Angehörigen! |
Betto Experienced Board Captain |
![]() ![]() ![]() ![]() Wieviele Testpiloten hat Grob, weiß das jemand? Wenn sie nur einen hatten und er Amerikaner war, kannte ich ihn. Sehr netter Kerl. ![]() |
OMann Experienced Board Captain |
![]() ![]() ![]() ![]() . [Diese Nachricht wurde von OMann am 09-16-2009 editiert.] |
Full Reverser Experienced Board Captain |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Flugzeugpilot stirbt bei Absturz mit Prototyp Thussenhausen/ Mattsies (AZ). Aus bislang noch völlig ungeklärter Ursache ist Mittwochmittag bei Mattsies (Landkreis Unterallgäu) ein Flugzeug der Firma Grob Aerospace beim Anflug auf den firmeneigenen Flugplatz über einem Acker abgestürzt. Für den 45 Jahre alten Testpiloten, der allein in der Maschine saß, kam jede Hilfe zu spät. Trümmer des Prototyps des Geschäftsflugzeugs „Grob G 180” lagen auf einer Fläche von rund 300 Quadratmetern verstreut.
Für Grob Aerospace, das erst vor ein paar Wochen mehrheitlich von der Schweizer „Executive Jet” übernommen worden ist, bedeutet dieses Unglück einen schweren Rückschlag. Das Unternehmen will sich am Donnerstag dazu äußern, welche Auswirkungen der Absturz auf das Projekt hat. |
Luftkoenig Experienced Board Captain |
![]() ![]() ![]() ![]() Aus FI: Flutter in the frame as cause of SPn crash Elevator flutter leading to the separation of parts of the control surface and of the horizontal stabiliser are under investigation as a possible cause of the 29 November 2006 crash of a prototype Grob SPn light business jet, according to an initial factual statement from the German accident investigation agency BFU. Grob's chief test pilot Gerard Guillaumaud was flying the manufacturer's second prototype SPn light jet (D-CGSP) when it crashed while he was lining up for a high-speed low pass over the company's Tussenhausen-Mattsies airfield in Germany during a demonstration flight for customers, according to Grob chief executive Niall Olver. Guillaumaud died in the accident. Following the BFU revelation Grob says that "parts of the elevators and parts of the horizontal stabiliser sheeting were found 400m [1,310ft] away from the first impact site, about 1,500m from the runway threshold. The reason for the separation of these parts is not clarified at present, but one of the hypotheses is that it could have been caused by flutter. The investigation is therefore focusing on the speed of the aircraft [relative to] the allowed speed envelope of [the second prototype]." Shortly after the accident the manufacturer explained that it had modified the second prototype for better performance in icing conditions, fitting larger ailerons and longer stabilisers, but when the accident took place these modifications had not yet been tested throughout the flight envelope. The company has now confirmed that this initial concern is the focus of the investigation. Grob says the first protoype SPn has been undergoing a 300h programme of inspection and maintenance and that the BFU has no concerns about its empennage design, which has been tested throughout the speed envelope. It expects the aircraft to begin test flying again in the next few weeks, and says the third aircraft will join the test programme during the second quarter of this year. European type certification is due in the first quarter of 2008 with US certification following about three months later, says the manufacturer. |
Moazagotl Experienced Board Captain |
![]() ![]() ![]() ![]() Der BFU-Abschlußbericht ist raus. Zerlegtes Höhenleitwerk nach Flattern. http://www.flugrevue.de/de/zivilluftfahrt/fluggeraete/bfu-abschlussbericht-zum-grob-g-180a-absturz-von-2006.22561.htm |
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