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  Stil und Form in Leipzig - whoaaah...

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Autor Thema:   Stil und Form in Leipzig - whoaaah...
Al Kyder
Experienced Board Captain
erstellt am: 05-28-2008 04:40 AM     Sehen Sie sich das Profil von Al Kyder an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Mann haben die einen Stil drauf bei Aerologic...

Habe mir das Vergnügen gegönnt und die mails gelesen, die ein Bekannter von mir bekommen hat, der jetzt eingeladen wurde bzw. der halt so anonym da bei dem Haufen mitfährt, denen man jetzt gnädigerweise einen Termin anbietet, an dem man sich dann prostituieren darf.

So darf man das dort wohl ruhig nennen, denn so wie die schreiben, herrscht dort wohl eher der Komiss als eine Firma mit Kultur. Du meine Güte...

Das meiste in fetten GROSSBUCHSTABEN, was in emails allgemeinhin als Schreien angesehen wird, in einem Ton, dass man eigentlich sich totlachen müsste, wenn's nicht so traurig wäre (Ton drauf wie anno 1935, die wahre Werbe-Schau für Deutschland - sollen ja gerüchteweise auch ein paar nicht-deutsche Bewerber dabei sein). Keinerlei freundliche Töne, ausschließlich ein paar wischi waschi Infos, die allgemeiner kaum sein könnten.

Also wer da dann endet und auf den Job sich freut, der wird dann wohl aus gleichem Holz geschnitzt sein, was? So 'n paar Namen sind ja schon bekannt, da stehn einem ja ech die Haare zu Berge... Ein paar nette Gerüchte über noch so'n paar andere Klamotten, wie z.B. die Einstellung eines LTU F/O's als DEC Line-Trainer (net schlechte Aufwertung, wa?), eines Schleifers der ex HF mit Null widebody oder außer-europäischer Erfahrung aber dort dann gleich wieder TRE, ergeben dann so 'ne richtig nette Suppe des Grizzlie-Clubs.

Na denn, vielleicht erkennt man die Brüder in Zukunft ja nicht nur an ihrem Callsign auf'm Funk, sondern auch noch am knackigen Ton ?

Jedenfalls sind die Art und der "Ton" der mails die wahre Pracht, derartiges habe ich bisher in meinem Leben noch nicht gesehen. Und ich hab schon so einiges gesehen.

Viel Spaß dann dabei. Wusste gar nicht, dass die Luftfahrt wieder in den 50ern angekommen ist. Vielleicht sollten sie ihr Logo im gleichen Retro Stil gestalten

IP: Gespeichert

Space Cowboy
Experienced Board Captain
erstellt am: 05-28-2008 06:18 AM     Sehen Sie sich das Profil von Space Cowboy an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Was für ein informativer Beitrag! wa-whoa-wischiwaschi.

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Mustang14
Experienced Board Captain
erstellt am: 05-28-2008 06:22 AM     Sehen Sie sich das Profil von Mustang14 an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Informationsgehalt wie ne Scheibe Knäckebrot!!! Klingt daher eher nach persönlicher Frustbewältigung...

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Full Reverser
Experienced Board Captain
erstellt am: 05-28-2008 06:39 AM     Sehen Sie sich das Profil von Full Reverser an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
jepp, habe ich auch gedacht.
nehmen wohl doch nicht jeden....

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777masterofdisaster
Experienced Board Captain
erstellt am: 05-28-2008 06:47 AM     Sehen Sie sich das Profil von 777masterofdisaster an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Kann ich so nicht bestätigen.
Bei mir waren die Leute von AL sowohl beim Test wie auch beim Interview alle sehr nett,freundlich und machten einen sehr profisionellen Eindruck.
Auch meine Mitbewerber, von denen ich weiß das Sie genommen wurden hatten alle einen
guten Background und dürften glaub ich keine Probleme haben eine 777 zu weltweit zu operieren.
Naja, vielleicht hast Du nicht so ganz ins Firmenprofil gepaßt.

IP: Gespeichert

J-E-P-O
Experienced Board Captain
erstellt am: 05-28-2008 07:21 AM     Sehen Sie sich das Profil von J-E-P-O an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
quote:
Original erstellt von 777masterofdisaster:
...profisionellen Eindruck.
...

Was für'n Eindruck?

IP: Gespeichert

Luftkoenig
Experienced Board Captain
erstellt am: 05-29-2008 06:43 AM     Sehen Sie sich das Profil von Luftkoenig an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Na, nen proFIESER halt.... :-)

IP: Gespeichert

Space Cowboy
Experienced Board Captain
erstellt am: 05-29-2008 08:48 AM     Sehen Sie sich das Profil von Space Cowboy an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote

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Fly737NG
unregistriert
erstellt am: 05-29-2008 01:36 PM           Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Hm. Sobald sich einer negativ über eine Firma äußert, hat er sich natürlich beworben und nicht genommen...

... aufwachen!

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Full Reverser
Experienced Board Captain
erstellt am: 05-29-2008 11:50 PM     Sehen Sie sich das Profil von Full Reverser an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Genau, und so lange andere genau das gegenteil behaupten haben die natürlich unrecht!

IP: Gespeichert

Fly737NG
unregistriert
erstellt am: 05-30-2008 12:14 AM           Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Darum gehts nicht. Ich habe auch mit dem Gedanken gespielt dort hinzugehen, aber als ich von einem Kollegen, der sich dort beworben hat, die Terms & Conditions bekommen habe, habe ich den Gedanken wieder verworfen.

Für die Art der Operation sind die Bedingungen wirklich etwas dünn.

IP: Gespeichert

Leading_Edge
Experienced Board Captain
erstellt am: 05-30-2008 06:36 AM     Sehen Sie sich das Profil von Leading_Edge an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
quote:
Original erstellt von Fly737NG:
Darum gehts nicht. Ich habe auch mit dem Gedanken gespielt dort hinzugehen, aber als ich von einem Kollegen, der sich dort beworben hat, die Terms & Conditions bekommen habe, habe ich den Gedanken wieder verworfen.

Für die Art der Operation sind die Bedingungen wirklich etwas dünn.


Wenn Du mal nicht über irgendeine Firma meckerst, fällt uns wahrscheinlich im nächsten Moment der Himmel auf den Kopf...

IP: Gespeichert

skies unlimited
Experienced Board Captain
erstellt am: 05-30-2008 06:40 AM     Sehen Sie sich das Profil von skies unlimited an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
http://tinyurl.com/65scnq

Da kann sich jeder nochmal selbst ein Bild machen!

IP: Gespeichert

Fly737NG
unregistriert
erstellt am: 05-30-2008 03:17 PM           Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
quote:
Original erstellt von Leading_Edge:
Wenn Du mal nicht über irgendeine Firma meckerst, fällt uns wahrscheinlich im nächsten Moment der Himmel auf den Kopf...

Findest Du die T&C´s denn gut? Ich mecker nicht über die Firma, ich sagte nur, dass die T&C´s nicht der Hit ist.

IP: Gespeichert

Leading_Edge
Experienced Board Captain
erstellt am: 05-31-2008 12:36 AM     Sehen Sie sich das Profil von Leading_Edge an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
quote:
Original erstellt von Fly737NG:
Findest Du die T&C´s denn gut? Ich mecker nicht über die Firma, ich sagte nur, dass die T&C´s nicht der Hit ist.


Dir gefallen aber anscheinend bei KEINER Firma die T&C. Demnächst ist es auch noch ein Skandal, daß man für das Geld was man bekommt, auch noch arbeiten muß.

IP: Gespeichert

Fly737NG
unregistriert
erstellt am: 05-31-2008 12:51 AM           Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
No Comment *rolleyes*

IP: Gespeichert

ADUBI
Experienced Board Captain
erstellt am: 06-01-2008 04:09 AM     Sehen Sie sich das Profil von ADUBI an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Hmmmmmmmmm,

vielleicht hilft der Originaltext einer Email von AeroLogic, um sich selbst ein Bild zu machen:

<b>Application flightcrew</b>

Dear ...


thank you for your interest in our company and your patience during our recruitment process until now.

As you might have noticed our homepage is temporarily closed for new applications.

We have vacancies for about 200 to 230 Pilots until 2011. Since the 28th of January, when we started our webpage, we received an incredible number of applications. More than 1800 applicants from all over the world got themselves listed in our database.

In March and April we have been able to complete our first screening week with great success. More than half of the applicants passed our three-step-program (psychological and cognitive tests, simulator assessment & interview).

The next screening event will take place during the first week of May.

Right now we are looking for experienced wide-body crews with worldwide flight experience, who will operate our first two aircraft in 2009.

Since training for non type-rated crews is much more intense than training for pilots with B777 rating, the first two screenings had a focus on the demanding time frame to get non-type-rated people ready to go. There will be two more screening events in 2008, where the majority of applicants will be type rated on B777. This group of pilots will have to complete a relatively short difference course prior line release and will be available for employment in early 2009. We also do plan for several more screening events in 2009, this time with focus on first officers.

Being a start up company some things develop quickly others require a lot of attention to detail. In the meantime we are finally able to release the contract terms and conditions for our flight crews.

Since you are one of our applicants you get this information (see below) today, definitely well in advance of the official placement on our homepage.

Next week you will also receive another email with a list of FAQ's (holiday regulation, OFF days etc.), which might be a useful source of information for you too.

Due to the large number of qualified applicants there is no chance to invite all of you for a screening. Even the limited number of screenings will take at least 18 – 24 months of time.


If you want us to keep your application in our database – JUST DO NOTHING!

IF YOU WANT TO CANCEL your application, please send a short notice to:

.....................................@.............................

Please refrain from calling our staff; they are more than busy to coordinate and plan the recruitment process! There is no need to update your application!


Thank you for your help and understanding.

Your team from AeroLogic


________________________________________________________________

Terms & Conditions


Annual Salary – Line Pilots

• Commander: up to a maximum of € 159.000
• First Officer: From € 52.500 - to € 90.000
• Second Officer: From € 45.000 - to € 50.000

All salaries will increase at a rate of € 2.500 per year of employment until the maximum salary of the employment group is reached.

Additional Compensation

Largely tax- free per diem at a rate of € 2.- per hour paid from start to end of duty at Leipzig

Collective bonus depending on overall company performance

Phase in into AeroLogic pay scale / Starting salary

Direct Entry Commander
• Type Rated B777 and TRI/E on B777: € 156.500
• Type Rated B777: € 154.000
• Wide Body Commander and TRI/E: € 154.000
• Wide Body Commander: € 151.500

First Officers
Depending on experience from: € 52.500 - to € 65.000

First Officer designated for accelerated Command: € 85.000
Must have (at time of actual upgrade):
5000 h on Jet Transport over 50 t incl. 1500 h wide body / long range incl. 500 h B777
or
5000 h on Jet Transport over 50 t incl. 1000 h B777

Second Officer
This program is not yet implemented at AeroLogic. However it addresses pilots directly from flight school to be assigned as cruise relive pilot on the B777 above FL 200.
€ 45.000

Instructor and Examiners

LTI
Line Training Instructor: € 100,- per leg as LTI up to a maximum of € 700,- per month

TRI
Type Rating Instructor: Monthly fixed allowance of € 500 This includes 4 simulator sessions.
Each additional simulator session € 150
Each flight leg performing LTI duties: € 100
Up to a maximum of € 1.000 per month

TRE
Type Rating Examiner: Monthly fixed allowance € 1.000 This includes 4 simulator sessions.
Each additional simulator session € 250
Each flight leg performing LTI duties: € 100
Up to a maximum of € 2.000 per month
________________________________________________________________


Application flightcrew

Dear ...

in our last email we announced further information concerning our company and the pilot recruitment process.

Please find attached some frequently asked questions.


Best RGDS

Your team from AeroLogic


<b>Frequently Asked Questions – Pilot Recruitment</b>


What is the salary scale at AeroLogic?
The annual salary ranges from € 45.000, (for Second Officers) to maximum of € 90.000 (for First Officers). The top salary for commanders is € 159.000. The annual pay rise is € 2.500 for all posi-tions until the maximum for that rank is reached.

How will AeroLogic incorporate me into the salary scale?
For the “Start-up” phase we have defined a system to incorporate experienced pilots into our salary scale. We consider your background as a B777 or wide body pilot and your experience as TRI/E.

At present I am an instructor/examiner. Are these positions available at AeroLogic?
Generally yes. However, although we consider your background as instructor/examiner for the incorporation in into our pay scale, the appointment for one of these positions will be considered individually.

Is the base salary liable for taxation? Are tax exemptions possible?
Due to the night and weekend duty, our pilots are entitled to certain tax exemptions. Final details regarding the amount, however, must still be clarified with the local tax office. We hope to achieve a tax-free allowance of up to 20% of the base salary, which is in line with the industry standard.

How does AeroLogic reward special assignments and performance?
AeroLogic provides a generous base salary that covers more working days than are to be ex-pected. This will remain for the “Start-Up” phase, which will run for approximately 3-4 years. Following this stage, performance-orientated packages will enable individuals to either increase or decrease their working hours and salary respectively.

Can I work part-time?
Although part-time work during the “Start-Up” phase of the company is not planned, future plans for such work will be considered.

QUANTITATIVE AND QUALITATIVE BENEFITS

What can AeroLogic offer besides a salary?
AeroLogic will operate the B777F, a state-of-the-art high-performance aircraft with the lowest envi-ronmental impact compared to other aircraft types. The two global concerns Lufthansa/Cargo and Deutsche Post/DHL Express offer both security of employment and a secure working environment. A comparable working environment in an attractive place such as Germany is currently not available anywhere else in the world.

Will the two shareholders also offer benefits for AeroLogic employees?
This has not yet been agreed. The first steps have been made towards an Interline agreement with Lufthansa German Airlines, however as a cargo airline, we are unable to offer any service in return.

Can family accompany me on my flights?
No.

Can I transfer my current corporate pension plan to AeroLogic?
No. However, in addition to the obligatory contributions to the statutory pension insurance plan, AeroLogic offers a separate and attractive tax-sheltered deferred compensation programme. For this we are working together with the Lufthansa subsidiary Albatros.

Will AeroLogic take over my Loss of Licence insurance?
No. A voluntary occupational disablement insurance specifically for airline employees will be offered on attractive terms by the Lufthansa subsidiary Albatros.


Can AeroLogic assist me with my relocation to Leipzig?
A number of AeroLogic employees have already relocated from various locations around Germany to Leipzig. There is, therefore a lot of information available regarding good residential areas and appropriate prices. These colleagues will be able to give advice and provide you with information. A relocation expense reimbursement is not planned.


What can Leipzig offer as a location?
Leipzig is a beautiful, well-kept city with a lot of culture, an exciting night life and good infrastructure. With 500.000 inhabitants, Leipzig can be compared in size to that of Düsseldorf or Stuttgart. The state-of-the-art airport Leipzig/Halle offers an excellent working environment.


Will AeroLogic pay the type rating costs?
Yes. AeroLogic will pay the type rating costs for the pilots. In return, they must agree and sign a 3 year “Training Bond” which will be reduced pro rata each year.

How long is the probationary period?
The probationary period of six months begins after the final checkout on line.

How long will the dismissal protection be effective?
The dismissal protection is subject to the mandatory legal requirements and therefore accumulates as the length of the employee’s service increases. In addition to the legal requirement, AeroLogic will provide an extended cover for further months. The exact extent of this, however, is still to be determined.

How long is the period of continued payment in case of illness?
Our regulations are in line with the legal requirements.

Will I receive a company car?
Although there is the possibility to take private advantage of the competitive company car leasing conditions, a company car as such will not be provided.
Will all pilots receive their own PC?
Yes.

ROSTER AND ASSIGNMENT PLANNING

How stable is the roster?
DHL Express is responsible for weekdays 1-5. This is a scheduled flight operation and therefore inherently stable. The LH Cargo operation will also be planned around a fixed programme so that the AeroLogic flight plan on days 6 -7 is also that of a scheduled operation.


Who designates the flight plan and can this influence the air traffic in any way?
The customer designates the flight plan – i.e. DHL Express and LH Cargo. AeroLogic will, how-ever, in agreement with the customers, always try to seek possible improvements with route optimisation and aircraft utilisation. With these come cost improvements for our customers and an even higher level of future security for our organisation.

How stable are the work schedules and how often are they produced?
Due to the fact that we expect the flight plans to be stable, the work schedules are also expected to be stable. The schedules will be planned for each month and sent by E-Mail, at the latest, in the last week before the scheduled month.

To what extent am I able to formulate my own work schedules?
As a rule, the work schedules are simply assigned to each pilot. Nevertheless, to a certain extent, the crew planning is able to take wishes and requests into consideration. Holidays and off-days can certainly be requested.

How, when and how many vacation or off-days can be requested?
AeroLogic will set up a simple request system for vacation and off-days. The manager for crewplanning is not yet on board and therefore we do not want to make any final statements regarding the exact concept. As a rule, the legal minimum for off-days is guaranteed as per (2. DVO/EU Ops-Subpart Q). At least 120 off-days per year and four consecutive days per month, however, are to be expected.
Annual holiday is calculated according to pilot age: 40 days for pilots older than 40, 35 days for pilots aged between 30 and 40, and 28 days for pilots younger than 30.

How often will I be away for longer than a week?
Under normal circumstances, this is not to be expected. During the “Start-Up” phase, however, we are unable to guarantee this. Nevertheless, long periods away are not planned to be a permanent feature.

Will my free time be respected or am I to expect constant unplanned work schedule changes at short notice?
We aim to encourage an individual and fair environment for all AeroLogic employees. Everyone can expect that both a level of operational readiness in critically operational times will be required but respect for the individual’s private life will be guaranteed.

TRAINING AND TYPE RATING

How long does the type rating training take?
8 Weeks.

How often will the training/instruction take place?
4 training and 2 instruction blocks will take place each year. The long term plan is to carry out the training with Lufthansa Flight Training in Berlin.

COMPANY AND PERSONAL DEVELOPMENT POSSIBILITIES

How is quality expressed at AeroLogic?
Quality is expressed through a punctual and safe operation. It is also expressed through satisfied and motivated employees, who are highly trained and dedicated to setting a high standard for the company.

How are the growth prospects at AeroLogic?
Within the first two years the AeroLogic fleet will increase to eight new aircraft. The initial planned fleet size is eleven aircraft; further growth will be dependent on AeroLogic performance efficiency and the market demand from our customers DHL and LH Cargo.

Are both shareholders interested in AeroLogic for the long term?
Both shareholders acknowledge the need for a cost-efficient production platform and have both signed long-term supply agreements with AeroLogic. Furthermore, provided that the AeroLogic operation proves successful, their interest is expected to increase rather than decrease.

What kind of professional development prospects do I have with AeroLogic?
The professional development prospects are, as with all newly founded companies, superb. Each person has therefore the chance to prove their ability and potential and have to opportunity to advance into available positions within the company.


Does AeroLogic plan to hire experienced pilots with type rating in the future?
After the “Start-Up” phase, it is expected that only young second and first officers will be appointed. If the operational and/or economical need arises, however, it will be discussed with the existing AeroLogic employees beforehand. If no other alternative is available, experienced pilots will again be hired by the company.

Will AeroLogic offer pilot bases in other countries?
AeroLogic is based in Leipzig and alternative bases for pilots are not currently planned.


How does communication within AeroLogic take place? How often will the pilots be informed about the economic development of the company and from whom?
Internet communication platforms will be set up which will allow up-to-date information exchange. Personal contact is of particular importance to management and as a result, personal meetings will take place several times a year.

Does AeroLogic need to comply with the DHL and/or LH guidelines and procedures?
AeroLogic is an independent company with their own corporate culture and self-determined operational methods. We will, however, not dismiss any good solutions developed by DHL and/or LH.

(END)

ADUBI

[Diese Nachricht wurde von ADUBI am 06-01-2008 editiert.]

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ef2000
Experienced Board Captain
erstellt am: 06-01-2008 04:10 PM     Sehen Sie sich das Profil von ef2000 an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
HI

das Package ist echt nicht so der Hit. Überlegt euch gut, ob ihr euch so unter wert verkaufen wollt.
Fast alle Low Cost Carrier und auch Charterairlines (wenn auch nicht in D) zahlen da besser.

so long

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Fly737NG
unregistriert
erstellt am: 06-02-2008 02:52 AM           Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Jap NCA z.b. Da fliegste auch nen Widebody und Base ist AMS. Für die meisten also bei weitem näher dran als LEJ. Mit dem Zug ist man ratz fatz da.

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777masterofdisaster
Experienced Board Captain
erstellt am: 06-02-2008 05:20 AM     Sehen Sie sich das Profil von 777masterofdisaster an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
ähm, sorry aber wer oder was isz NCA ?
Gibt dort auch deutsche Arbeitsverträge?

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skies unlimited
Experienced Board Captain
erstellt am: 06-02-2008 05:31 AM     Sehen Sie sich das Profil von skies unlimited an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Nippon Cargo Airlines

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777masterofdisaster
Experienced Board Captain
erstellt am: 06-02-2008 06:02 AM     Sehen Sie sich das Profil von 777masterofdisaster an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Und was ist jetzt daran so dolle.

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Fly737NG
unregistriert
erstellt am: 06-02-2008 03:09 PM           Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Die Kohle stimmt.

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hannilein
Experienced Board Captain
erstellt am: 06-02-2008 06:03 PM     Sehen Sie sich das Profil von hannilein an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Moin,
für Kollegen ohne MTV aus der Wüste isses ok, für Ex-LTU-jetzt_AB-Driver eventuell auch.
Aber ansonsten relativ unspannend. Bevor ich die Terms gelesen habe, war ich auch interessiert, aber verschlechtern für einen großen Schwanz ohne Dosen und Belustigung?
Und dazu immer nachts? Vielleicht wenn man einen Sachsenfetisch hat, is ja recdht nett dort.
Denn lieber gepflegt die HLF Seniliste hochrutschen, falls nicht Frenzel noch´n Furz
quer sitzt...
Gruß h.

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Petzilein
Experienced Board Captain
erstellt am: 06-02-2008 11:26 PM     Sehen Sie sich das Profil von Petzilein an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Das freut uns für Dich, hannilein.

In diesem Beitrag geht es aber nicht um Deine Vorlieben oder Deine Lebensplanung, sondern um den Ton und die - vermuteten - Umgangsformen in diesem Unternehmen.

Und da sich niemand weiter beklagt hat, eher im Gegenteil, dürfte "isses ok" stimmen. Auch der Autor des ersten Beitrages ist verstummt.

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dreilettercode
Experienced Board Captain
erstellt am: 06-03-2008 02:21 AM     Sehen Sie sich das Profil von dreilettercode an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Bei den diversen Anzeigen für Bodentätigkeiten steht "starting 07/2008", was soll denn da ablaufen, bis der Flugbetrieb aufgenommen wird?

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Joey
Experienced Board Captain
erstellt am: 06-03-2008 02:31 AM     Sehen Sie sich das Profil von Joey an!     Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag! Reply w/Quote
Der ganze Apparrat will ja erst mal organisiert werden. Da ziehen ein paar Monate bis zum ersten Take off schnell ins Land.

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